Google-tilin luominen
Google-tilin luominen
Google-sovelluksilla luotuja dokumentteja, kalenteritapahtumia ja sivustoja on mahdollista jakaa myös organisaation ulkopuolisille käyttäjille. Useimmiten esimerkiksi asiakirja halutaan jakaa vain tietylle henkilölle tai ryhmälle. Turvallinen jakaminen edellyttää kirjautumista ja organisaation ulkopuolinen tarvitsee silloin maksuttoman Google-tilin. Alla on ohjeet tilin luomiseksi.
Luodaksesi tilin mene tilinluomissivulle.
Kuva 1
Kuva 1
Kirjoita lomakkeen kenttiin nykyinen sähköpostiosoitteesi, josta tällä hetkellä lähetät ja johon vastaanotat sähköpostia, ja uusi, oman valintasi mukainen salasana kahteen kertaan. Salasanan tulee olla vähintään kahdeksan merkkiä pitkä, eikä se saa olla yleisesti käytetty sana. Valitse salasanaksi kirjainten ja lukujen yhdistelmä, jota on vaikea selvittää.
Voit halutessasi klikata valintaruutuja pysyäksesi automaattisesti sisäänkirjautuneena Google-tilillesi tai ottaaksesi verkkohistoria-ominaisuuden käyttöön. Lisätietoja verkkohistorian käytöstä saat klikkaamalla siihen osoitettua linkkiä.
Kuva 2
Kuva 2
Seuraavaksi valitse pudotusvalikosta oma maantieteellinen sijaintisi (esim. Suomi).
Sanojen vahvistaminen -kohdassa kirjoita kuvassa näkemäsi vääristyneet merkit niiden alla olevaan kenttään.
Lue läpi lomakkeessa esitellyt Googlen palveluehdot ja tietosuojakäytäntö ja klikkaa Hyväksyn-linkkiä luodaksesi itsellesi Google-tili.
Klikkauksen jälkeen avautuvan tilinluonnin vahvistussivun lisäohjeita seuraamalla pääset käyttämään uutta Google-tiliäsi ja kaikkia Google-sovelluksia tuossa tuokiossa.
Huom! Google-tilin luomisen yhteydessä et saa automaattisesti Gmail-tiliä. Voit kuitenkin luoda Gmail-tilin menemällä Gmailin etusivulle ja napsauttamalla Luo tili-tili.linkkiä sisäänkirjautumiskentän alla. Lisätietoja Gmailista löytyy Tietoja Gmailista -sivulla.